Doa Rabitah...

اللُّهُمَّ إِنَّ هَذَا اِقْبَالُ لَيْلِكَ وَاِدْبَارُ نَهَارِكَ وَاَصْوَاتُ دُعَاتِكَ فَاغْفِرْلِيْ اَللَّهُمَّ اِنَّكَ تَعْلَمُ اَنَّ هَذِهْ الْقُلُوْبَ قَدِ اجْتَمَعَتْ عَلَى مَحَبَّتِكَ وَالْتَقَتْ عَلَى طَاعَتِكَ وتَحَّدَتْ عَلَى دَعْوَتِكَ وَتَعَاهَدَتْ عَلَى نَصْرَةِ شَرِيْعَتِك فَوَثِّقِ اللَّهُمَّ رَابِطَتَهَا وَاَدِمْ وُدَهَا وَاهْدِهَا سُبُلَهَا وَامْلاَءْهَا بِنُوْرِكَ الَّذِي لَا يَخْبُوْ وَاشْرَحْ صُدُوْرَهَا بِفَيْضِ الاءِيْمَانِ بِكَ وَجَمِيْلِ التَّوَكُّلِ عَلَيْكَ وَاَحْيِهَا بِمَعْرِفَتِكَ وَاَمِتْهَا عَلَى الشَّهَادَةِ فِي سَبِيْلِكَ اِنَّكَ نِعْمَ الْمَوْلَى وَنِعْمَ النَّصِيْرُ...اللَّهُمَّ آمِيْنَ

Sahabat Blogger...

Friday, November 12, 2010

Post Melepaskan Keboringan ( 0_0")

Assalamualaikum WBT...
Err,is it TOO LATE to say "Selamat Tinggal Exam!!"?
Not yet,right?
"Yeah,next year you'll see me again,even worse,in the form of PMR! Watch out,girl!Huahuahua..."
*Dun wanna talk 'bout result.Jamuan akhir tahun?Oh,you already read 'bout that. Next!!!



Okey,kita cerita pasal kelmarin,digelar sebagai Hari Mengecat Pasu Sedunia!!
*MY quote of the day T__________T*

At school,everything runs smoothly early in the morning.First,we had our last assembly for this year.I felt like,whoa,super SEDIKITNYER ORANG MARI SEKOLAH!!


Oh,jadinyer----->agak senang untuk uruskan assembly tersebut!

Prefects on duty
~BPDS Form 2 -muslimat 4-5 orang
                         -muslimin?tak kira T__T
~BPDS Form 4-overall?tak kira jugak.huhu T__T
*Just skip this part*

Oh ya,agenda mengecat pasu dimulakan selepas waktu rehat.Senang cerita,kitorang hampir sekelas pergi rehat kat kantin.Almaklumlah,muslimat mari lebih kurang 9 orang jer.T____T

So,they all had chicken rice except for me and miss Tommy a.k.a Puteri Aimi.
Tommy had her fried noodles and me?I just keep munching and munching on some scraps of french fries,had no appetite at all,seriously.

Problems always come and gone,but people say,let bygones be bygones.As for me,I always keep them in heart!Huh,bad things!Okay dear,I'll try to just let it go,next time,maybe.

*Boring post!*

Okay,people,attention.Some quote says...
 
*sila jangan gigit sesiapa.Sayangilah saudara anda <333

Tukar mood Melayu.We're malay!!!(ok,salah lagi)

Alkisahnya,Cikgu Raja pun suruh kitorang berkumpul depan kelas 3A6,sementara tunggu Pak Cik Yasin (ker Yasir??masih keliru) tetapi kitorang degil,pergi duduk depan makmal komputer.Nasib baik,kawasan tu masih lagi wilayah jajahan takluk kelas3A6,sebabnya makmal tersebut hanya terletak di sebelah kelas 3A6.T__T

Setelah semua tools kelengkapan disediakan dan dibahagi tak berapa nak sama rata,kami pun memulakan projek murni ITOOW!!
*perhatian,cat pasu sekolah sahaja dan yang sewaktu dengannya,jangan cat baju anda!dan tangan anda T_____T*

Kerja-kerja keras kami telah menjadi perhatian warga-warga sekolah yang lain,termasuk pengetua,haiya!! T__T.

Ku sangka pengetua akan memarahi kami yang membuat serabut di pagi hari,rupa-rupanya kami disuruh mengecat sampai ke tengah hari!!Aaaaaaaaaaaa!!!Sporting pengetua kami,kan kan kan ?

Hampir semua benda yang boleh dicat di sekolah,pengetua suruh cat.Contoh,jambatan depan makmal sains,road divider pembahagi jalan, etc etc...(tak termasuk bangunan sekolah,kerana menyedari hakikat bahawa risiko yang menunggu untuk bangunan tersebut kelihatan lebih hodoh adalah sangat tinggi.)

Dan sekalung penghargaan atas usaha-usaha keras kami,kami dibenarkan untuk menggunakan tandas guru,yang merupakan tandas yang paling hampir ketika itu.(jangan aa naik atas blok semata-mata nak gi tandas,memang dok ngecat doh aa pah cerroh gittu!)

Dan dengan tidak semena-menanya,satu pusat membasuh pakaian telah ditubuhkan di dalam tandas yang comel itu(ana dengki...ana dengki...).Penulis juga turut mengambil bahagian menjadi penyental berwibawa, pergi sental jilbab orang lain,jilbab sendiri tak sental mana pun TTT____TTT

Alhamdulillah,rezeki kami murah.Cikgu Raja belanja makan mihun goreng, dan keropok yang agak besar serta mendebarkan.Hilang jugak sekurang-kurangnya kekebuluran kami,dan mihun tersebut juga sedap.Ikuti dialog ini,kalau sudi.(Ana tak nak main paksa-paksa,takde class)

          Seorang pak cik datang menghampiri kami yang sedang sibuk mengambil mihun,lalu dengan penuh budi bahasa,beliau berpesan, 
 Pak cik tukang goreng keropok : Ambik dua keping jer sorang neyh.Simpan ke orang  lain tekk. 
 Kami semua,tukang cat praktikal T_T : Ye,ye.(berlalu sambil tersenyum lebar)
Kami memang murid yang patuh,dan baik.Cecece!!(kembang lubang hidung sepuluh inci sorang-sorang)
Lepas tu,kami pun pergi solat(wat perjanjian dah nak ngecat sampai tengah hari jer,hari Ahad ni sambung semula)


~TAMAT~
*nantikan episod seterusnya,sekiranya kami berpeluang untuk mengecat lagi*

skrip:sabrina
pengarah:sabrina
penerbit:sabrina
syarikat:sabrina production

Wallahua'lam Bissawab...
Assalamualaikum WBT...

Syukran sudi baca.Sebarang komen amatlah dialu-alukan =)

1 comment: