Doa Rabitah...

اللُّهُمَّ إِنَّ هَذَا اِقْبَالُ لَيْلِكَ وَاِدْبَارُ نَهَارِكَ وَاَصْوَاتُ دُعَاتِكَ فَاغْفِرْلِيْ اَللَّهُمَّ اِنَّكَ تَعْلَمُ اَنَّ هَذِهْ الْقُلُوْبَ قَدِ اجْتَمَعَتْ عَلَى مَحَبَّتِكَ وَالْتَقَتْ عَلَى طَاعَتِكَ وتَحَّدَتْ عَلَى دَعْوَتِكَ وَتَعَاهَدَتْ عَلَى نَصْرَةِ شَرِيْعَتِك فَوَثِّقِ اللَّهُمَّ رَابِطَتَهَا وَاَدِمْ وُدَهَا وَاهْدِهَا سُبُلَهَا وَامْلاَءْهَا بِنُوْرِكَ الَّذِي لَا يَخْبُوْ وَاشْرَحْ صُدُوْرَهَا بِفَيْضِ الاءِيْمَانِ بِكَ وَجَمِيْلِ التَّوَكُّلِ عَلَيْكَ وَاَحْيِهَا بِمَعْرِفَتِكَ وَاَمِتْهَا عَلَى الشَّهَادَةِ فِي سَبِيْلِكَ اِنَّكَ نِعْمَ الْمَوْلَى وَنِعْمَ النَّصِيْرُ...اللَّهُمَّ آمِيْنَ

Sahabat Blogger...

Friday, July 30, 2010

Huhu,Sudah Balik...

Assalamualaikum...
Mesti korang tertanya-tanya kan apa yang sudah balik tuu???
Huhu,my kakngah sudah balik kolej...Busy betul dia kebelakangan nie...

Jurusan yang dia ambil iaitu IJAZAH SARJANA MUDA REKABENTUK PERINDUSTRIAN memang tak berapa nak memungkin dia untuk berehat lama dirumah.Assignment tak berapa nak kelihatan lagi,tapi melukis memang dah jadi rutin hariannya.Dia tidur kat meja belajar sebab duduk melukis gambar kartun pun ana tak hairan.


Kelmarin baru balik rumah,hari nie dah kena balik kolej semula.Nak kena hantar borang ape tah.Lepas tu kena buat projek reka pepatung...Biasa lar tu bagi jurusan dia...


Tapi sebagai seorang adik yang sentiasa merindukan kasih sayang seorang kakak,dah tentu diri nie tak nak kasi dia balik kat sana semula.Ditambah pulak sejak kaklong ngan dia masuk kolej,secara tak rasminya ana jadi anak sulung.Huhu...Tapi takdir Tuhan tiada siapa yang boleh menghalang.Diri ini memujuk sendiri,yakin itu adalah yang terbaik...


Biarlah dia belajar dulu,ye tak???Lepas nie boleh bermanja-manja semula...Hmmm...
Exam bakal menjengah tanggal 8 Ogos nie...Tepat pada hari lahir kakngah ana.Persediaan diri nie rasanyer macam masih belum cukup.Nak kena strive lagi.Mesti banyak usaha lagi.Yang penting, usaha,doa wa tawakkal...Kita sebagai manusia hanya mampu merancang,Allah yang akan menentukan yang terbaik buat kita...


Andai berjaya,Alhamdulillah...Andai kecundang,tetap Alhamdulillah...Segala sesuatu yang terjadi itu pasti ada hikmahnya...Yang penting,tingkatkan usaha untuk berjaya lagi pada masa hadapan.Gagal sekali tidak bereti gagal selamanya...


Kepada semua ikhwan wa akhowat di bumi SHAMS yang penuh barakah serta sahabiah-sahabiah di madrasah yang lain, ATAMANNA LAKA ANNAJAH... Semoga berjaya dalam peperiksaan yang bakal kunjung tiba...Amin... InsyaAllah...

Tingkatkan usaha,dan serahkanlah kepada Allah segala-galanya...

Wallahua'lam Bissawab...
Assalamualaikum WBT...
Syukran sudi baca.Sebarang komen amatlah dialu-alukan =)

No comments:

Post a Comment