Doa Rabitah...

اللُّهُمَّ إِنَّ هَذَا اِقْبَالُ لَيْلِكَ وَاِدْبَارُ نَهَارِكَ وَاَصْوَاتُ دُعَاتِكَ فَاغْفِرْلِيْ اَللَّهُمَّ اِنَّكَ تَعْلَمُ اَنَّ هَذِهْ الْقُلُوْبَ قَدِ اجْتَمَعَتْ عَلَى مَحَبَّتِكَ وَالْتَقَتْ عَلَى طَاعَتِكَ وتَحَّدَتْ عَلَى دَعْوَتِكَ وَتَعَاهَدَتْ عَلَى نَصْرَةِ شَرِيْعَتِك فَوَثِّقِ اللَّهُمَّ رَابِطَتَهَا وَاَدِمْ وُدَهَا وَاهْدِهَا سُبُلَهَا وَامْلاَءْهَا بِنُوْرِكَ الَّذِي لَا يَخْبُوْ وَاشْرَحْ صُدُوْرَهَا بِفَيْضِ الاءِيْمَانِ بِكَ وَجَمِيْلِ التَّوَكُّلِ عَلَيْكَ وَاَحْيِهَا بِمَعْرِفَتِكَ وَاَمِتْهَا عَلَى الشَّهَادَةِ فِي سَبِيْلِكَ اِنَّكَ نِعْمَ الْمَوْلَى وَنِعْمَ النَّصِيْرُ...اللَّهُمَّ آمِيْنَ

Sahabat Blogger...

Friday, July 9, 2010

Cerita Baru...Ye Ker????

Assalamualaikum WBT...

Alhamdulillah,masih lagi diberi peluang untuk bertinta disini.Sejak akhir-akhir nie,banyak perkara jugak yang dah terjadi.Hidup pun rasa macam dah agak tunggang langgang.

Tak berapa nak suka situasi sekarang.Nak buat macam mana.For sure,kene banyak-banyakkan bersabar buat masa sekarang...

Masalah datang bertalu-talu.Darah memang tengah naik mendadak,campur menggelegak 101 darjah celcius sekarang.Topiknya sama jer.Tak masuk dalam topik lain pun.Boleh tak korang bayangkan,masalahnya dalam konteks yang sama,tapi yang berbezanyer adalah keadaan masalah tu.Semakin hari,semakin teruk,semakin menaikkan darah.

Bukan nak kater pape pown,cuma agak sedih dan pilu dengan keadaan sekarang ni.Kadang-kadang hampir tergugat jugak pendirian ni.Andai ditakdirkan sekejap jer ana boleh rasakan sedikit ketenangan, Alhamdulillah....

Atas jalan nie,ana cuma harap satu perkara jer.Moga ditabahkan hati menghadapi semua ujian nie,dan semoga dijauhkan daripada putus asa.

"Jalan menuju sesebuah impian itu tidak selalunya datar dan ditaburi bunga,sebaliknya sering dibasahi air mata dan darah..."

Ayat kat atas tu telah memberi bukti pada kita bahawa sebenarnya yang mendapatkan sesuatu perkara tu bukanah semudah yang fikirkan...

Memang perlukan banyak pengorbanan,tapi persoalannya adakah kita mampu untuk membuat pengorbanan??

"Allah tidak membebankan seseorang itu melainkan sesuai dengan kemampuannya..."

Itulah ayat yang menjadi penguat semangat ana yang semakin lama semakin lumpuh selama nie...
Moga diri ini akan sentiasa kuat dan tabah dalam melangkah di jalan suci ini.Semua ini terasa pahit mungkin kerana terlalu kotor untuk berada di lorong sufi ini...Ya Allah,Kau berilah aku kekuatan untuk menghadapi semua ini.Amin Ya Rabbal Alamin....

Wallahua'lam Bissawab...
Assalamualaikum WBT....
Syukran sudi baca.Sebarang komen amatlah dialu-alukan =)

3 comments:

  1. limaza ya ukhti?..
    jgn sedih2..
    Allah mngurniakan dugaan sbb Allah syg awk tau..
    Allah juga mngurniakan shbt agr awk blh brkgsi kedukaan^^..
    insya Allah..sy sedia mmbntu ^^..
    awk blh je nk kgsi kalau nk dgn sy
    ok sabrina??
    ukhuwahfillah abadan abada..
    skadar pmbangkit smgt..
    hayati irik lagu insya Allah ni..

    Everytime you feel like you cannot go on
    You feel so lost
    That your so alone
    All you is see is night
    And darkness all around
    You feel so helpless
    You can’t see which way to go
    Don’t despair and never loose hope
    Cause Allah is always by your side

    ALLAH SNTIASA DI SISI HAMBA HAMBANYA^^..

    smoga beroleh ketenangan..dan diberi kkuatan^^

    "apabila ditimpa dugaan..jgn dipinta ringankan ujian..ttapi pohonlah kkuatan untuk mnghadapi dugaan yg mndtg"

    sy sntiasa mnyokong awk sab sab!!

    dr shbt yg sntiasa mnyayangimu ^^

    ReplyDelete
  2. salam ya mujahidah solehah..

    "Sesungguhnya antara hakikat kehidupan itu, kita memang perlu berkorban kerana jalan mujahadah menuju mahmudah. Tangganya licin dan berlumut, basah dan berselut, tiada perhentian untuk berehat, kerana bukan di sini untuk melepaskan penat. Hiburannya tenang hati di dunia. Bahagia hakiki menanti di syurga. Berjuang ertinya berkorban. Berkorban ertinya terkorban. Terkorban ertinya menderita. Derita asam garam perjuangan. Janganlah lupa. Iringlah pengorbanan dengan air mata keinsafan kerana deraian air mata adalah paling berharga untuk menyimbah api neraka. Semoga selamat di titian sirat. Semoga bahagian menuju syurga abadi. Sabarlah dan tabahlah dalam berjuang... "

    ~barakaLlahufiik..=))

    ReplyDelete
  3. salam....
    syukran kak sherah n alya...
    syg antuma....
    manelah nk cari sahabat yg baik mcm nie....
    sy syg ngt awk sume n shbt2 yg sy pernh kenal dlm hidup sy.
    kat 2a2,1a7 ,SKSB n SHAMS...
    mmg tiade galang gantinya...
    alhamdulillah,skarang dh rase tng skit...

    sy akan berusaha utk jadi yg terbaik demi keluarga saya,awk semua,demi SHAMS,demi saudara-saudara kita dan demi ISLAM!!!!!
    Takbir!!!

    Alhamdulillah...
    =)

    ReplyDelete